上りでもエアロポジションの方が速いのか?を実験 ~峠TTでのタイム短縮効果は?~

【おすすめ動画】【おすすめ動画一覧】【ヒルクライム・上り】【空力・エアロダイナミクス・TT・下り】2017年5月16日 06:00

平坦路での巡航時には、エアロポジションをとることで、ブラケットを持って上半身が起きた通常のポジションで走行するよりも、同じワット数でより高速を維持できることはよく知られています。それでは、上りでエアロポジションをとった場合、非エアロポジションの場合と比べて、どの程度のタイム差につながるのでしょうか?GCNのスタッフによる実験結果紹介の動画です(GCNのスタッフ2名のみの実験結果なので、厳密に科学的な実験結果とはいえない点等は注意が必要です)。

■実験の概要

  • ダンさんとシモンさんの2名がイギリスのチェダー峡谷の距離3.3km、勾配5%の上りのコースを、一定のワット数縛りで走行しタイムを計測
  • ワット数は、ダンさんが290W、シモンさんが350W縛り
  • タイム計測は、ポジションを変えて2本実施
  • 1本目は非エアロポジションで、2本目はエアロポジションで走行

 

■実験結果

被験者ワット数1本目(非エアロ)2本目(エアロ)タイム差
ダンさん290W10分20秒10分06秒14秒
シモンさん350W9分04秒8分55秒9秒

 

Dan and Si tackle a climb to conduct an experiment, Does Being Aerodynamic Uphill Make You Faster? Does the change in position help or hinder you?

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What do you think? Would getting aerodynamic uphill make you faster or not? Let us know in the comments

Dan and Simon conduct an experiment, to see if being aerodynamic uphill really does make that much of a difference?


Ex-Professional Cyclists Simon Richardson and Dan Lloyd cycle up the same climb twice, Cheddar Gorge in the Mendips region of the UK it is 3.3km in length with an average gradient of 5%

The first they cycle up the climb they ride in an upright position and the second time in the most aerodynamic position they are able to hold for the effort.

出典 YouTube・Global Cycling Network:Does Cycling In An Aerodynamic Position Uphill Make You Faster? | GCN Does Science

参照URL